Özel firmalar Cimer’e şikayet edilir mi?
İnsanların şikayetlerini ve endişelerini kamu kurumlarının üst makamlarına iletmeleri kolaylaştı. CİMER’e başvurabilecek kişiler: 12 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, karşılıklılık kapsamında Türkiye’de ikamet eden yabancılar ve özel hukuk tüzel kişileridir.
İşyeri cimere şikayet nasıl yapılır?
Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi 150’yi arayarak veya www..tr adresindeki CİMER bağlantısından şikâyetinizi iletebilirsiniz. Şikâyette bulunurken doğru bilgi verilmesi için şifre ücretiyle ilgili şikâyet olduğunun belirtilmesi gerekmektedir.
Cimere kimleri şikayet edebilirim?
Gençlerin kamusal hayata katılımını önemsiyoruz ve CİMER’e görüş, öneri ve projelerinizi yazmanızı bekliyoruz. CİMER’de yönetim ortağı olun. Sokak hayvanları ile ilgili görüş ve önerilerinizi CİMER’e yazabilirsiniz. CİMER aracılığıyla Türkiye’nin yüzyılını şekillendirecek konularda değerli görüşlerinizi paylaşabilirsiniz.
Bir işletme nasıl şikayet edilir?
T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın “ALO 170” İletişim Merkezi’ne ve www..tr internet sitesine geçen yıl 20 milyondan fazla ihbar/şikayet ulaşmıştır. Çalışanlar, şikâyetlerini detaylı bir şekilde yazarak İŞVERENLERİNE bildirmektedirler.
Özel sektör nereye şikayet edilir?
İşyerinde sigortasız işçi çalıştırma, ücret, kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, fazla mesai, yıllık izin, iş sağlığı ve güvenliği, mobbing, sendikal haklar, işsizlik ödeneği gibi iş hukuku konularında şikayette bulunmak istiyorsanız Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na başvurabilirsiniz.
CİMER’e şikayet ettiğim kişi beni görebilir mi?
Gizli kimlik bilgilerim üçüncü kişilerle paylaşılacak mı? Bilgi ve CİMER talepleri (kimlik ve iletişim bilgilerinin açık veya gizli olması fark etmeksizin) yetkisiz kişi veya makamlarla paylaşılmayacaktır.
Bir firmayı nereye şikayet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı kapılarını Habertürk’e açtı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
CİMER ceza verir mi?
Danıştay’ın BİMER veya CİMER’e başvuran memurlara disiplin cezası verilemeyeceğine ilişkin kararı Bilgi edinme başvurularında herkese yönelik, memur olsun veya olmasın, bir başvuru süreci düzenlendiği için, üst göreve başvuran memura, görevini zayıflattığı gerekçesiyle ceza verilemez.
Hakkımdaki CİMER şikayetini nasıl öğrenebilirim?
BAŞVURUMUN DURUMU HAKKINDA NASIL BİLGİ ALABİLİRİM? Başvurunuzun durumunu CİMER çağrı merkezini (0312 590 20 00 / 0) arayarak da öğrenebilirsiniz.
CİMER şikayetinde isim görünür mü?
Şikayet niteliğindeki başvurularda, CIMER personeli gerekli görürse başvurucunun yararına kimlik ve iletişim bilgileri gizlenebilir. Bu durumda başvurucunun kimlik ve iletişim bilgileri gizli olarak işlenecek ve kesinleştirilecektir.
CİMER hangi konulara bakar?
Millet ile devlet arasında güçlü bir iletişim köprüsü oluşturma amacıyla kurulan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), vatandaşlarımızın dilekçe ve bilgi edinme hakkı başta olmak üzere, devlet politikalarıyla ilgili her konuda görüşlerini ifade edebilecekleri kapsamlı bir hizmet sunuyor.
CİMER kaç gün içinde cevap vermek zorunda?
Başvurunuzun konusu bir talep veya şikâyet ise ve başvurunuza 30 gün içinde cevap alınamamışsa, CİMER aracılığıyla cevap alamadığınızı belirterek başvuruda bulunabilirsiniz. Yasal sürenin bitiminden itibaren 60 gün içinde idari dava açabilirsiniz.
Bir işyerini nereye şikayet edebilirim?
Başvurular/şikayetler yazılı olarak, yani başvuru yoluyla, çalışanın çalıştığı işyerinin bağlı olduğu il/merkez sosyal güvenlik müdürlüğüne yapılmalıdır. Sözlü başvurular dikkate alınmayacaktır. Şikayet başvurusu elden yapılabilir veya taahhütlü posta yoluyla gönderilebilir.
İhbar asılsız çıkarsa ne olur?
Vergi değerlendirmesinin yanlış olduğu bulunursa, sonuçları ciddi olabilir. Yanlış vergi değerlendirmeleri, bireylerin veya şirketlerin itibarına zarar verir, zaman ve kaynak israfına yol açar ve yasal sonuçlara yol açabilir. Yanlış vergi beyannamesi verenler cezai yaptırımlarla ve yasal sonuçlarla karşı karşıya kalabilir.
Kurumsal şirketler nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
CİMER hangi konulara bakar?
Millet ile devlet arasında güçlü bir iletişim köprüsü oluşturma amacıyla kurulan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), vatandaşlarımızın dilekçe ve bilgi edinme hakkı başta olmak üzere, devlet politikalarıyla ilgili her konuda görüşlerini ifade edebilecekleri kapsamlı bir hizmet sunuyor.
CİMER şikayet ettikten sonra ne olur?
CİMER şikayetinin sonucu nedir? CİMER’e iletilen şikayetler ilgili kamu kurumuna iletilir ve incelenir. Başvurunun sonucuyla ilgili bilgi başvuru sahibine iletilir. Şikayet başvuruları en geç 30 gün içinde tamamlanır.
CİMER’e hangi konularda başvurulur?
CIMER’e yapılabilecek şikayetlerin içeriği konusunda herhangi bir kısıtlama yoktur. Vatandaşlar diledikleri veya şikayette bulunmak istedikleri her konuda şikayette bulunabilirler. Talep veya şikayetin konusunun açık, anlaşılır ve kesin bir şekilde belirtilmesi önemlidir.
CİMER’e yazılan yazıları kim okuyor?
13 Başvurumu kim okur? Başvuru sürecinde başvuru sahibi tarafından doğrudan kamu kurumuna gönderilen başvurular, başvurunun gönderildiği kurumun CİMER personeli tarafından okunur.